Для учня

Для вчителя

вівторок, 11 грудня 2018 р.

До вивчення повісті "Ніч перед Різдвом"

А в мене знову новенькі кроссенси. Хочу завтра на уроці закцентувати увагу учнів на фольклорних образах в повісті "Ніч перед Різдвом" та засобах їх творення, на гумористичній основі історії та, зрештою, над перемогою різдвяного дива і чистого палкого серця Вакули над відьомством, злом сатани та примхливим серцем Оксани.

Оскільки повість дуже весела, на мій погляд, то і кроссенс з гумористичною "родзинкою". Отже, кроссенс "Дивні перетворення в повісті "Ніч перед різдвом" слід розгадувати, даючи відповіді на такі питання: що бачимо на картинці, як це може стосуватися повісті або що символізувати. Наприклад. 1) Гоголь моголь - це яєчний коктейль. Сам Микола Гололь любив власноруч робити такий коктейль. 2) свиня з ріжками - чорт, якого дуже часто зображують із рилом. 3) страшна відьма - в очах залицяльників вродлива Солоха. 4) Багатство Солохи - її залицяльники в мішках, яких Вакула сприймає як сміття. 5) пацюк - це відьмак, а відьмаки допомагали боротися з нечистю. 6) коваль проходить очищення вогнем, тому здатний протистояти відьомству матері і чортові. 7) дзеркало символізує гордовитість і самозакоханість Оксани. 8) примха Оксани - наймодніші черевички. 9) дідух - символ Різдва, а Різдвяна ніч - це ніч коли, відбуваються дива. 

Другий кроссенс допомагає побачити, на що перетворилися елементи першого, а головне розкриває ідею повісті: перема різдвяного дива і чистого палкого серця Вакули над відьомством, злом сатани та примхливим серцем Оксани. 

За допомогою анімації в перезентації зробила  "інтерактивний" кроссенс: при натисненні на кожен із об'єктів відбувається перетворення першого кроссенсу в другий. 
Колеги, цікава ваша думка, щодо таких кроссенсів.  

Завантажити презентацію(2 слайди)





вівторок, 4 грудня 2018 р.

Завтра на урок

Інтелект-карта до повісті "Ніч перед Різдвом"

Найскладніші пункти карти допомагаємо учням заповнити, але більшу части хай діти виконують самостійно за зразком. Також можна використати як  алгоритм усного опитування на уроці. 

понеділок, 3 грудня 2018 р.

Кроссенс на уроці літератури

А ви пробували закодувати в кроссенс поезію? 

Аналіз вірша через розгадування кроссенсу чудовий спосіб розвитку асоціативного мислення та формування навичок аналізу художніх засобів, які автор використав у поезії.

вівторок, 20 листопада 2018 р.

Вивчаємо "Альпійську баладу"

Дорогі семикласники, підготуйтеся до творчої роботи:

група №1 - зареєструвати ФБ-сторінку Василя Бикова
група №2 - зареєструвати ФБ-сторінку Івана Терешка
група №3 - зареєструвати ФБ-сторінку Джулії Новеллі
 









вівторок, 16 жовтня 2018 р.

Люблю свою роботу!

Те, за що  #люблюсвоюроботу, або про те, 

як вчительска професія відображається на твоїй сім'ї 

Телефонує ввечері менший син і каже: "Я вже прочитав "Крадійку книжок" М. Зузака". А я (приказка про те, що за чужими дітьми вчитель не має часу для своїх дається в знаки) починаю думати, де мій син, який навчається на ІІІ курсі КПІ і до того ж вже працює програмістом, знаходить час на читання такої книжки: серйозної, глибокої, значної за обсягом? Думки впорядковує син, випереджуючи питання відповіддю:"Я ж питав тебе, що є новенького і цікавого для читання?" І тут все стає на місця: син приїздив на вихідні і взяв книгу, а "уважна" мама-вчителька (а це особлива каста матерів - мами-вчителі) про це забула. Звісно, далі обмін враженнями. Син сказав, що враження від книжки дуже неоднозначні. Це не захоплення, а швидше поштовх до серйозних роздумів. Не буду вдаватися в подробиці, про що ми говорили майже годину, але все ж зазначу: про елітарну літературу та її особливості, про композицію роману,  оповідача-смерть,  ставлення упереджених фашистів (так званих арійців) до євреїв. Найбільше обурило сина  ставлелення до нещасних євреїв звичайних німців, зазомбованих пропагандою, адже їм не було за що ненавидіти їх. Неймовірним здається рівень бідності і спосіб мислення людей, зацькованих владою. Під час розмови зловила себе на думці, що розмовляю не з учнем, а з власним сином, який у надзвичайно швидкому темпі студентського життя знайшов час для читання, на відміну від багатьох учнів, на жаль. Правди ніде діти(((. Читав у метро по дорозі на роботу і шкодував, що вже наближається його станція і потрібно виходити, читав у хвилини перепочинку... У такі миті в голові з'являється ота затерта шаблонна фраза "люблю свою роботу", яка насправді для тебе має дуже велике значення, бо відчуваєш вагомість своєї професії і причетність до формування світогляду  особистості.  І ще тішишся від задоволення, що порада прочитати книгу - вдала! Таки люблю свою роботу!

четвер, 27 вересня 2018 р.

Презентація вебінару

Презентація вебінару
 "Освітні тренди на уроці зарубіжної літератури?
Легко! Зрочно! Ефективно!"

Шановні колеги, дуже вдячна Вам за схвальні відгуки вебінару. Мені дуже важлива Ваша думка. Дуже рада, що Ваші очікування від вебінару виправдалися.
Дякую за співпрацю  усім любителям методичних родзинок. Найсмачніша родзинка завжди попереду!
До зустрічі на новому вебінарі!

понеділок, 24 вересня 2018 р.

Вебінар

Запрошую на вебінар
 "Освітні тренди на уроках зарубіжної літератури?      Легко! Зручно! Ефективно!"

Тема вебінару:

Освітні тренди на уроці зарубіжної літератури? 
Легко! Зручно! Ефективно!
Мета вебінару:
Розглянути приклади використання освітніх трендів на різних етапах уроку зарубіжної літератури з метою підвищення його ефективності. Ознайомити з інформаційним дайджестом програм, що допоможуть учителю зробити урок літератури сучасним.

План вебінару:

1.     Вступ. Що є освітніми трендами сьогодні і чому їх варто застосовувати.
2.     «Кроссенс» - загадка нового покоління.
3.     Літературні меми власноруч.
4.     Створюємо «Хмарки тегів» на комп’ютері та смартфоні.
5.     Інтелект-карти вручну та на комп’ютері.
6.     Генеруємо та зчитуємо QR-коди.
7.     Он-лайн конструктор вправ Learningapps.
8.     Генератори цитат та анаграм – помічники учителя.
9.     Google-форми для опитування та оцінювання учнів.
10. Підсумок. Рефлексія. Обмін порадами щодо використання освітніх трендів на власних уроках.

середа, 29 серпня 2018 р.

Педагогіку партнерства починаймо із себе!

(журнал "Зарубіжна література в школах України", №7-8, 2018)

Серед принципів Нової української школи Міністерство освіти і науки України декларує педагогіку партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя та батьків. Що таке педагогіка партнерства? Чому вона є надважливою для Нової української школи? Чи готові ми будувати партнерські стосунки з колегами, учнями, батьками? Як вибудувати ту педагогіку партнерства так, щоб вона не була гарним гаслом, а стала поштовхом до позитивних змін в освіті? З чого ж починати?  

А починати треба із себе!  Починати із педагогіки партнерства серед вчителів! Найкращий спосіб розвивати в собі креативність – саморозвиток. Джимі Рон, особистий бізнес-тренер Біла Гейтса, казав: «Формальна освіта допоможе вам вижити, а самоосвіта приведе вас до успіху».
Для кожного вчителя є звичними такі форми самонавчання: семінари, тренінги, курси підвищення кваліфікації, показові уроки та позакласні заходи, майстер-класи, робота методичного об’єднання, педради, творчі групи. Майже десять років маю можливість викладати лекції та проводити майстер-класи для вчителів зарубіжної літератури Вінницької області. За цей час тематика занять мінялася відповідно до вподобань слухачів курсів підвищення кваліфікації. Були проведені заняття на такі теми: «Використання мультимедійних засобів навчання на уроках ЗЛ», «Організація позакласної роботи в школі. З досвіду роботи шкільної театральної студії», «Інновації на уроках ЗЛ», «Ігрові методи роботи – ефективний спосіб розвитку творчого, креативного та логічного мислення учнів». Під час однієї з лекцій виникла ідея створення творчої групи в соцмережі ФБ. Хтось може подумати, яка доцільність створення ще однієї групи в ФБ? І взагалі, хіба може бути спілкування в соцмережі ефективним способом самоосвіти? Адже існує думка, що формат соцмереж – читати заголовки, лайкати «прикольні фоточки» або вести гостру полеміку в коментарях. Все залежить від того, яку ціль ви перед собою ставите. Вирішила спробувати. «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури» - саме під такою назвою створила групу у ФБ. 

Не очікувала, що колеги такі спраглі до спілкування, мають бажання вдосконалюватися і охоче ділитися набутками. Як виявилося, у групу крім вчителів ЗЛ приєднуються й інші вчителі-предметники, адже матеріали, що публікуються в групі, є цікавими для кожного педагога, який хоче йти в ногу з часом. Мету групи сформульовано дуже просто: обмін досвідом, ідеями, напрацюваннями; толерантне обговорення цікавих та важливих питань; спілкування та співпраця. Тобто суто практичне спрямування. Щодня до нас приєднується від 50 до 100 учителів, тож за  чотири місяці існування – нас 10 000. Всі охочі роблять  дописи, в яких розповідають про цікавинки зі своїх уроків, а їх у кожного вчителя вдосталь. Також публікуються зразки робіт учнів, роздаткові матеріали для уроків, презентації та ідеї методичних новинок, які зроблять урок літератури цікавішим та ефективнішим. Частково матеріали реалізуються і на платній основі. Ідей так багато, що неможливо встигнути всі їх запровадити в свою практику. І все це в дружному колі однодумців, з порадами та вдячністю за обмін досвідом, а якщо якісь зауваги – то в толерантній формі. Склали список ТОП-50 книг для читання від учителів ЗЛ. Хоч літо – це пора відпустки, але водночас це час для саморозвитку. Тому було продумано цілий план самоосвіти, за яким активно слідкує 500 вчителів, це видно з кількості дописів. Нам вдається ефективно співпрацювати у вивченні використання  інноваційних методів на уроках ЗЛ. Після опрацювання теоретичного матеріалу, у групі створюються тематичні альбоми, в які колеги розміщують свої роботи. Так з’явилися альбоми-скарбнички «Інтелект-карти», «Кроссенс», «Хмарки тегів», «Літературні меми» та інші. Запорука педагогіки партнерства серед учителів - відкритість до людей, віра у власну справу і цінності та готовність витрачати свій час. Саме за такими законами живе група «Методичні родзинки уроків ЗЛ». Але направду вона має на багато глибші завдання, адже сприяє підвищенню загальнокультурного рівня педагога, поглибленню предметних знань, розширенню загальнопедагогічних, методичних та психологічних навиків з метою підвищення ефективності уроку, оволодінню досягненнями передового педагогічного досвіду. Та найкраще про педагогіку партнерства в групі розкажуть самі її учасники. Ось лише деякі з них.
Marianna Goncharenko. Участь у групі " Методичні родзинки" дозволяє окреслити сучасні методи, технології, підходи до викладання зарубіжної літератури. Надихає на творчість, спонукає розвивати свої та учнівські творчі здібності. Цікаво ділитися та отримувати досвід колег. Добре усвідомлювати, що всі ми, такі різні, кожен по-своєму, робимо спільну справу! А ще, участь у групі унеможливлює професійне вигорання (бо часу на це просто немає).
Oksana Yertsova.  …Обрала саме цю групу, оскільки знайшла тут найсучасніші методики викладання і матеріали високої якості. Дуже важливим фактором є політика групи, направлена на ввічливе спілкування суто з методичних проблем (з кількох груп пішла через політичні розборки та ниття про важку вчительську долю). Вітаю надану авторам високоякісних робіт можливість отримати за них гідну винагороду.
Julia Volkova. В этой группе совсем недавно. На мой взгляд, она выгодно отличается от многочисленных образовательных страничек своим прикладным характером. Действительно, множество понятно описанных методик. Но, пожалуй, наиболее для меня важное - ощущение, что вокруг коллеги, которым интересно, которые развиваются, которые бесконечно творческие люди. В школе очень часто ощущение одиночества. А тут - партнёрства. И это поддерживает.
Валентина Ушмодина. Група "Методичні родзинки"- це сучасний метод спілкування учителів-зарубіжників, що дозволяє розвинути і вдосконалити знання, творчість учителя та учнів, поділитися та набратися досвіду. Саме в цій групі царює дружня атмосфера, що дає відчуття "партнерства в дії" , надихає! Завдяки "Родзинкам" підкреслюється важливість, актуальність , цікавість уроків "Зарубіжної літератури "!
Любовь Пестова. Для мене група - це моє професійне зростання. Я так багато дізналася і навчилася з ваших постів. Велика вдячність всім Вам, колеги, за те, що ви ділитеся своїми напрацюваннями. Особлива подяка пані Лесі за створення групи, за креативність, за вміння зацікавити і об’єднати нас.
Алла Лупійчук. Я учитель української мови та літератури, але мені цікаво знайомитися із матеріалами групи. До того ж ніхто не відміняв компаративістику, яка завжди актуальна. Дуже цікаві і продуктивні матеріали. А яка смачна назва - наша, українська. Дякую за вашу креативність.
Алла Кавун. В групі , з перших днів її існування. Шукала де можна ознайомитися з новинками викладання, а тут "само в руки припливло". Дуже сподобалось, тепер заходжу кожен день. Дуже вдячна всім, хто викладає свої наробки, та нормативні документи. Створила папки для кожного класу, збираю туди всі родзинки, які зможу використати при нагоді. Подобається набагато більше, ніж на курсах. Завжди "під рукою", можна повертатися до того, що не зрозуміло, можна поспілкуватися з автором, запитати. Живе спілкування набагато важливіше, хоч і на відстані. Подобається атмосфера, доброзичливе ставлення один до одного. Дякую...
Елена Пирог. Перечитала почти все посты и поняла, что Вы, Леся, создали не просто группу, а большой творческий союз единомышленников, ключевыми словами которого есть креативность, современность, новизна и общение, обмен опытом. Создавая новое, воплощая идеи в жизнь, Вы и коллеги помогаете молодежи осваивать современную педметодику, "подстёгиваете" опытных учителей не ударить лицом в грязь, творить и практиковаться ещё и ещё раз. Последнее время появился какой-то дух соревнований что-ли. Спасибо Вам огромное, что смогли все это "запустить" и являетесь настоящим нашим "аккумулятором" идей!!
Тетяна Мендусь. Група для мене - рушійна сила, яка змушує іти в ногу з часом. Спільно навчається величезна кількість педагогів, а теми нашого спілкування надзвичайно актуальні. За кілька місяців участі у групі маю власний блог, напрацювання на LearningApps, хмари тегів, інтелект-карти, спроби у кроссенсах... Група «Методичні родзинки» - це  моя особиста академія неперервної освіти))))
Любовь Поворознюк.  Я тут отримую купу задоволення, цікавих матеріалів, заряджають позитивною енергією, набираючи потенціалу та натхнення від колег. Группа дійсно дуже цінна, сильна, інтенсивна. Тут кожен отримує нові знання і навики, а ще величезний стимул. Велике спасибі  за ці чудові літні курси, за підвищення практичної кваліфікації, за гарний настрій, за прекрасні матеріали! 
Ілона Дєрусова. У групі з самого початку існування, також запросила і своїх колег. Як на мене, спілкування з однодумцями, людьми, що з тобою на одній хвилі, це - круто. Ідеї, поради, нові цікаві методи для роботи - що ще треба. Готуючись до уроку, обов'язково звертаюсь до групи. Це стимул дізнатися щось нове, те, що ще не випробовував на своїх уроках. А ось сестра - історик навіть заздрить, що у вчителів зарубіжної літератури є така група, а у істориків нема, і все ж вона слідкує за усіма постами нашої групи та користується для своїх уроків. 

Особисто для мене група «Методичні родзинки уроків ЗЛ» також стала ефективною формою самоосвіти, завдяки віртуальному спілкуванню знайшла багато друзів-однодумців, отримала величезне бажання рости й розвиватися далі і, що надзвичайно важливо, отримала запрошення провести вебір для вчителів зарубіжної літератури, що є великою честю і відповідальністю. Тож запрошую вас, дорогі колеги, 
26 вересня о 19.00 на вебінар-практикум
 «Освітні тренди на уроці зарубіжної літератури? Легко! Зручно! Ефективно!». 
Мета вебінару: розглянути приклади використання освітніх трендів на різних етапах уроку з метою підвищення його ефективності. Ознайомити з інформаційним дайджестом програм, які допоможуть учителю зробити урок літератури сучасним. У подарунок учасникам вебінару буде презентовано ціле гроно методичних родзинок: презентації, роздатковий матеріал для учнів, зразки хмарок тегів та інтелект-карт.
«Найсмачніша родзинка завжди попереду!» - такий девіз для нашої групи вигадала Олена Залізницька. Тож приєднуйтеся до нас, педагогіка партнерства справді діє!

Сич Леся Михайлівна, учитель зарубіжної літератури НВК №1 м.Немирова Вінницької області, методист-кореспондент Вінницької академії неперервної освіти, адміністратор групи «Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури».

середа, 4 липня 2018 р.

Методичні розробки

Методичні розробки

Шановні колеги, пропоную придбати 6 авторських розробкок, які зроблять ваші уроки цікавішими, а ваш кабінет збагатиться роздатковими матеріалами для учнів!

1. Читацький щоденник для 5 класу.
2. Читацький щоденник для 6 класу. 
3. Літературні пазли для 5-7кл(17 штук) 
4. Літературна гра для узагальнення вивченого матеріалу "Потішки із діжки" для 6 кл.
5. Картки для вивчення творчості Льюїса Керролла + квест "Пригоди Аліси".
6. Папка з матеріалами "Класному керівнику".

Про розробки

Читацькі щоденники для майбутніх 5-6 класів містять такі завдання: вивчення біографії, аналіз худ.твору та образу головних героїв, творчі завдання і т.д. Є такі цікавинки: складання фотоколажів, літературних мемів, коміксів за сюжетами творів. Ці щоденники доцільно використовувати не тільки для читання влітку, а й на уроках зарубіжної літератури як робочий зошит!!! Можна роздрукувати як роздатковий матеріал для учнів, можна розповсюдити серед учнів у електронному варіанті.

Розробка №1. Читацький щоденник для 5 класу (32 стор) - 50 грн.
Зміст: 
казки Пушкіна;
казки Андерсена;
оповідання С.-Томпсона;
Марк Твен;
Є.Портер;
Л.Керролл;
Р.Дал;
Т.Янсон;
П.Маар - тобто програмові твори+позакласне читання.



Розробка №2. Читацький щоденник для 6 класу (35 стор) - 50 грн.
Зміст:  
Ж.Верн;
Р.Стівенсон;
Ч Діккенс;
М.Гоголь;
В.Короленко;
Дж.Лондон "Біле Ікло";
Д.Дефо - тобто програмові твори+позакласне читання.


Розробка №3. Літературні пазли для 5-7 класів - 50 грн. Це те, що так люблять наші діти. І це те, що так потрібно учителеві: діти вчаться, повторюють і узагальнюють матеріал навіть не підозрюючи того - вони "просто" складають пазли! 
 Пазли роздрукувати на цупкому папері або заламінувати для тривалого використання.


Розробка №4. Гра "Заморочки із бочки" для 6 класу - 50 грн.

Правила прості: в команді грає 6 учнів+спікер(учитель чи учень). Кожен гравець кидає кубик так, щоб той потрапив на поле з цифрами. Шість груп різнокольорових цифр на бочці - це питання до шести тем, які ми вивчаємо впродовж року. Наприклад: "Міфи народів світу" на жовтому кольорі, "Байка" на синьому, "Пригоди і фантастика" на червоному і т.д. Кожен гравець робить 6 ходів і, поки інші гравці ходять, виконує своє завдання. Спікер-учень або учитель контролюють виконання завдань. До кожної кольорової картки із питаннями є картка з відповідями, за якою і здійснюється контроль. Таким чином, за допомогою захоплюючих ігор ми повторюємо пройдений матеріал.


Розробка №5. Картки для вивчення творчості Льюїса Керролла + квест "Пригоди Аліси" - 50 грн.

Якщо ваші учні люблять казку "Аліса в Країні Див", а ви досі її не зрозуміли, то картки для вивчення творчості Льюїса Керролла змінять ваше ставлення до цього твору. На фото деякі сторінки карток для учнів.

А квест "Пригоди Аліси" допоможе закріпити вивчений матеріал у ігровій формі!
На фото деякі сторінки квесту. 
Розробка №6. Папка з матеріалами "Класному керівнику"
Авторські патріотичні уроки з презентаціями та аудіо- і відеоматеріалами, які можна викорастити і на 1 вересня.
1. Урок-гра «Я люблю Україну»  (дуже цікавий)
2. Урок-подорож  «Подорожуємо Україною»
3. Відео-урок «Моя Україна» 2015
4. Урок-квест «Школа» 2017
Розтяжки для святкової атмосфери
1. «Діти єднають Україну»
2. «З днем знань»
3. «Здрастуй, школо»
4. Алфавіт в українському стилі
Портфоліо учня «Моє шкільне життя» (37 сторінок)
1. Головна задумка портфоліо – учні його заповнюють, а на останньому уроці чи на випуску в 9 або 11 класі класний керівний дарує його випускникам.

2. Цікаві анкети, малюнки, фото та інше. Коли випускники розглядатимуть ці матеріали, будуть і сміх, і сльози.
Детально про квест на шкільну тематику (входить до складу папки "Класному керівнику")
Пропонуються такі станції: «Патріотична», «Говоримо українською», «Ребуси від Аліси», «Селфі-студфія», «Математична», «Видатні українці» - ці зупинки підходять для 5-9 класів (чим старші діти, тим швидше виконають),  а зупинка «Літературний прямокутник» містить завдання для  кожного класу(5-9) окремо - зашифровані імена героїв творів із зарубіжної літератури. На фото деякі сторінки квесту.
Урок-гра "Я люблю Україну" також входить до складу папки "Класному керівнику". 
До уроку-гри додається презентація з музичним супроводом

Одина розробка - 50 грн.  Оплата на картку Приватбанку 5168 7422 1296  0789(зазначте платника, якщо це можливо). Пишете на sichlesya@gmail.com лист, в якому вказуєте, які саме розробки цікавить і час оплати, а я у відповідь надсилаю матеріали. При гуртовому замовлення - знижка 50 грн. 

неділя, 10 червня 2018 р.

                                            Дорогі учні! Вітаю вас із літніми канікулами.                                               Бажаю весело та продуктивно провести час!!!
Читання відіграє важливу роль в житті людини!
Списки для читання влітку розміщено на відповідній сторінці кожного класу.
Бажаю захоплюючого читання!!!




четвер, 10 травня 2018 р.

Шановні колеги, літературні пазли для учнів допоможуть в ігровій формі повторити в кінці навчального року вивчений матеріал

Роздруковуємо на цупкому папері, розрізаємо а діти граються - складають пазли, 
а насправді - повторюють матеріал!!!






середа, 18 квітня 2018 р.

Цікавий та ефективний прийом критичного мислення

"Метаплан" - надзвичайно ефективний прийом критичного мислення

Сприяє глибокому аналізу художнього тексту, розвитку вміння робити аналітичні висновки, проводити паралелі, а головне - приймати виважені і обгрунтовані рішення. Сьогодні  вкотре застосовувала його на уроці. Практикувала цей метод на уроках  вивчення таких творів: оповідання Дж.Лондона "Жага до життя", новела Р.Бредбері "Усмішка" та роман "451 градус за Фаренгейтом", драма Г.Ібсен "Ляльковий дім", роман Сервантеса "Дон Кіхот", комедія М.Гоголя "Ревізор". Кожного разу це цікаво, по-новому захоплююче та ефективно.
Метод "Метаплан"
Крок 1. За допомогою мозкового штурму разом формулюємо проблему твору.  
Цього разу це був урок  вивчення роману Р.Бредбері "451 градус за Фаренгейтом". 
Крок 2. Робота з текстом. Вибираємо та аналізуємо цитати, які максимально дають змогу зрозуміти, якою автор твору змалюовує проблемну ситуацію в творі.
Крок 3. Проводимо паралельне міркування між літературним твором та життям і визначаємо, як має бути в житті.
Крок 4. Знову аналіз художнього твору та робота з текстом водночас. Визначення причин, що заважають нормальному розвиткові подій у змальованому автором суспільстві.
Крок 5. Найцікавіший. Робимо висновки: Що треба зробити для того, щоб змінити ситуацію?
      
Такі уроки проходять швидко і насичено. Дітям цікаво і, на мій погляд, з методичної точки зору досить ефективно. Частину  таблиці заповнили під час заняття, а решта - домашнє завдання.Тож початок наступного уроку теж буде цікавим: будемо повівнювати рекомендації учнів, що треба зробити, щоб у технократичному суспільстві не відбулося такої деградації, яку показав нам у романі-засторозі Рей Бредбері. 
Шановні колеги, шаблон таблички скачуємо і викорстовуємо на уроках. 


пʼятниця, 6 квітня 2018 р.

Про фідбеки і спілкування з колегами

                    Майстер-клас для колег "Використання інноваційних методів навчання на уроках зар літ" - завжди випробування. Хочеться, щоб і сподівання колег справдилися, і ефективно вибудувати співпрацю під час заняття, і щоб все відбувалося цікаво та з позитивом, в атмосфері довіри і творчості. Саме таким має бути навчання. А головне - хочеться, щоб лекція була продуктивною: слухачі курсів отримали знання, взяли на озброєння комплекс нових для себе методів роботи з дітьми. Сьогодні опрацьовували методи критичного мислення та використання ІКТ на уроках. Треба зазначити, що мені щоразу щастить на аудиторію: слухають з цікавістю в очах, легко йдуть на співпрацю, і весь час щось записують, записують, ще "жаліються", що не встигають. А я спішу, бо хочеться якомога більше інформації опрацювати. Останнім часом на кожній лекції з'ясовується, що серед присутніх є друзі з ФБ - тож відбувається вже не віртуальне, а реальне знайомство. Саме слухачі курсів надихнули на створення групи в ФБ для обміну досвідом "Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури". Кажуть, що соцмережі - це біда сучасного суспільства. Категоричне нііі!!! За два з половиною тижні існування групи - 3100 колег. Отож, і соцмережі можна використовувати з користю для самоосвіти. На лекції продемонструвала, якими матеріалами діляться вчителі-практики в групі, відгуками також поділилися колеги, що вже є активними користувачами розміщених у групі матеріалів. Прийшли до висновку - щовечора в групі стільки новітніх та суперових ідей, що не встигаєш їх втілювати на уроках. Тож до завершення лекції - нові запити підтверджено.

І нарешті про фідбек. Фідбек (від англ. - зворотній зв'язок) - використовують як систему  оцінки ефективності роботи учителя. Роздаєте дітям по два стікери різних кольорів. На одному вони пишуть те, що їм було цікаво, на другому - що не сподобалося. Пишуть анонімно, можуть навіть змінити почерк. Для чого це треба? Це можливість для вчителя подивитися на свою роботу очима учнів і зробити самоаналіз ефективності уроку. Тож і ми після майстер-класу практикували цей фідбек. 
          Шановні мої колеги! Щиро вдячна Вам за такі відгуки-фідбеки. Вони надихають надалі працювати творчо, окриляють і вкотре підтверджують, що зарубіжна література - один із найцікавіших та найважливіших уроків, абсолютно без іронії. 
          Щиро бажаю нам усім, щоб фідбеки наших учнів про уроки зарубіжки були такими, які написали сьогодні Ви.
              Дякую за співпрацю, за енергетику довіри і творчості на лекції, за обмін досвідом, за те, що вселяєте надію, що вчительська праця важлива!!! Успіхів у всіх починаннях, миру і злагоди Вашим родинам, дорогі колеги!


середа, 28 березня 2018 р.

Метод критичного мислення "Сократівський діалог"

Чи вміють наші діти аргументовано доводити свою думку? 

Дуже цього хотілося б! 
Метод "Сократівський діалог" саме цього і навчає,
він підходить для середньої та старшої школи. Успіхів!!!

понеділок, 26 березня 2018 р.

Метод критичного мислення "Входження в образ"

Метод "Входження в образ" по-іншому!!!
Жодного вчителя літератури не здивуєш таким видом роботи, як розповідь від імені героя твору чи письменника. Та чи пробували Ви на своїх урок справжнє перевтілення? 
Як воно, не бачити жодного обличчя, як не бачив їх Петро Попельський, герой повісті "Сліпий музикант". Як воно, радіти усьому, що з тобою трапилося, як це робила Полліанна, героїня однойменного роману.
Спробуйте такий метод зі своїми учнями, і вони Вас здивують.
Пропоную пам'ятку для вчителя про використання цього методу! Хай щастить!


неділя, 25 березня 2018 р.

5 методів критичного мислення на одному уроці

Все нове - добре забуте старе  
От тільки ще не встигли ми забути методи інтерактивного навчання, які є в боєарсеналі кожного вчителя, як тепер вони стали ще більш актуальними. Пропоную ідею використання 5 методів критичного мислення на одному уроці!!! 
"Кодове слово", "Мікрофон", "Займи позицію", Входження в образ", "Незавершене речення". 
Мало? Багато? Доцільно чи ні? Вирішувати кожному з Вас, шановні колеги.
Цікаві Ваші відгуки)))
Ніякої писанини! Весь урок на трьох слайдах!!! Скачати презентацію тут






пʼятниця, 23 березня 2018 р.

Метод критичного мислення "Займи позицію"

Метод "Займи позицію" корисний для організації вирішення проблемних питань. Роздрукуйте такі заготівочки, заламінуйте їх і зможете використовувати неодноразово, прикріплюючи до метрової лінійки або указки. Після оголошення проблемного питання або на початку обговорення твору чи літературного героя, його вчинку попросіть дітей "зайняти позицію" за допомогою стікера на лінійці та обгрунтувати її. Після обговорення проблеми нехай проголосують знову. Часто позиція міняється. Важливо, щоб діти пояснили, чому змінили чи не змінили свою точку зору. Цей простий та ефективний метод сприяє вмінню обгрунтовувати свою думку. І дітям він подобається - перевірено! Бажаю успіхів!
  

Шановні колеги!

Критичне мислення. Шпаргалка для вчителя