Для учня

Для вчителя

пʼятниця, 28 серпня 2020 р.

Пишемо твір-роздум

 Хочу допомогти своїм учням навчитися висловлювати думки, висловлювати їх згідно алгоритму написання твору-роздуму на ЗНО. Будемо дотримуватися трьох обов'язкових складових будь-якого методу розвитку критичного мислення: інструкція, застосування, рефлесія. Хочу запропонувати своїм учням писати твори за форматом ЗНО: теза + аргументи і приклади до аргументів + висновок. Перші дві картки - це інструкція для учнів, як писати творчу роботу і яких помилок слід униками. Їх роздрукую і заламіную, щоб були для багаторазового використання. Ці картки стануть у пригоді й вчителям української мови та літератури. Чому б україністам і зарубіжникам не попрацювати в тандемі? Картки №3 і 4 - це теми до вивчених творів із ЗЛ у 9 класі (І та ІІ семестри). До тем підбирала (намагалась підбирати) тези так, щоб не можна було знайти і списати твір з інету. Ці картки залишу для себе і використовуватиму за потреби. Маю 9 і 11 класи, тому для 11-ого теж підготую такі теми творів з тезами. Чи писатимемо всі твори, теми яких є на картках? Звісно, ні. Але чому б не влаштувати усну фронтальну роботу за таким алгоритмом? Разом будемо розмірковувати над тезою, адже багато залежить від того, як учні її зрозуміють. Заслухаємо аргументи і приклади до них та оберемо найкращі. Можливо, виникне певна дискусія. А в кінці роботи проведемо рефлексію. Дуже сподіваюсь, що такий вид роботи допоможе учням навчитися правильно, розсудливо й аргументовано висловлювати свої думки. 

Якщо вам підходить - користуйтеся! Хай щастить в новому навчальному році! 

З повагою та натхненням учитель ЗЛ та адміністратор ФБ-групи "Методичні родзинки" Леся Сич

Приєднатися до ФБ-групи "Методичні родзинки уроків ЗЛ" можна за цим покликанням

https://www.facebook.com/groups/2001066366820920/