Для учня

Для вчителя

QR-коди на уроках ЗЛ


Що таке QR-код
QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку. QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів.
Як це працює
На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер.
Чому це зручно
Із залученням QR-кодів можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі інтернет: відео на YouTube, певної геолокації на Google картах, e-mail, посилання на сторінку профілю у соціальних мережах, сайту чи блогу, аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст чи номер телефону, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет.
Переваги використання QR-кодування:

швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації;
зручно: вміщує великі об'єми відомостей у невеликому зображенні (4296 символів, а це більше, ніж 2 аркуші машинописного тексту);
просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш, стіна, підлога, бетоноване шкільне подвір'я тощо).
Чому це варто використати у навчальному процесі
Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення вашого предмету! На цьому ідеї не обмежуються! Формат використання такого кодування може бути значно різноманітнішим!
Інструменти для генерації QR-кодів на комп'ютері:
Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код на комп'ютері можна з використанням програми 
або

https://www.qrrd.ru/

Відеоурок з використання прогами qrmania.ru

Відеоурок "Як створити QR-код"

 (принцип роботи обох програм ідентичний, але в одній з них зручніше міняти кольори та розмір зображення, а до qrcodes.com.ua відеоуроку не знайшла, на жаль)
(за матеріалами  "На урок" і не тільки)
За допомогою цих програми можна кодувати таку інформацію:

текст;
візитівка;
посилання;
E-mail;
SMS;
GPS координати.
Інструменти для генерації QR-кодів на смартфоні:

Для генерації та створення QR-кодів на смартфоні є значна кількість програм, які можна легко знайти в Pley Market, увівши в пошукову стрічку QR-код. Перші 5 з них зазвичай найпопулярніші, а значить найпростіші у користуванні.
Мені імпонує програма "Читач QR-коду", яка дає можливість і генерувати, і зчитувати код водночас. Переваги програми: програма умовно безкоштовна, україномовний, а не англійський інтерфейс, також він інтуїтивно зрозумілий легкий і зручний у користуванні. Дає можливість учням зчитати QR-код не встаючи з-за парт, бо має функцію зуму. Поряд з цим ця має  значний недолік: на екрані смартфона з'являється реклама, іноді вона дуже заважає, але для того, щоб вона не з'являлася треба встановити не умовно безкоштовну, а платну версію програми. Тому доводиться терпіти рекламу. Остаточний вибір за вами, колеги. Якщо вас чи ваших учнів цікавить тільки зчитування QR-коду зі смартфона, то можна навіть використовувати Viber.  

  Кілька ідей як і для чого використовувати  QR-коди в освіті?

1. Відеофрагмент уроку ЗЛ   епіграф у QR-коді.

2. Відеофрагмент  qr-коди в музеї Т.Г.Шевченка.

2. Закодовані посилання на сайти, де можна прочитати або скачати книгу, дізнатися відомості про автора і зробити рекламний стенд для учнів.



4. Закодовані посилання на екранізації художніх творів.

5. Закодовані посилання на відеоресурси із вивчення біографії письменників.
 6. Закодовані посилання на інтерактивні вправи у Learningapps .

7. Закодовані завдання для учнів, розміщені на вашому блозі чи інших джерелах.

8. Оригінальний підхід до написання книги QR-кодами замість слів і букв (кожна сторінка - код) 

9. Код як додаток до реального об'єкту (портрет письменника чи малюнок в кабінеті ЗЛ, а замість підпису - QR-код )

10. Невеличкі малюночки із QR-кодами навчальних питаннь та завдання  можна вклеїти на сторінки підручника і зробити його інтерактивним і цікавішим для учнів.

11. Список додаткових джерел в книзі чи літератури для читання.

12. Навчальна гра-квест зі заданиями, схованими в кодах.

Можна спробувати використовувати дизайнерські коди, але, на жаль, вони не завжди зчитуюються, тому будьте обережні і перевіряйте результат.


Тож, колеги,  якщо ви ще не використовуєте QR-коди на своїх уроках, то беріться до справи. Зробімо уроки зарубіжної літератури цікавішими і сучаснішими!!!

Якщо ви вже використовуєте цю технологію на уроках або ця стаття була корисною для вас, поділіться вражннями. Бажаю Успіхів!!!



19 коментарів:

  1. Дуже дякую, Лесічко! Було цікаво. Думаю, дітям ще більше сподобається. Давно уже хотіла подивитися фільм "Пані Метелиця", дякую, що нагадала. Залишилося ще знайти час. Ти, як завжди, розумашка, трудяжка і прпереду всіх!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую,Леся! Дуже цікаво!Моя мрія здійснюється!Ви ентузіаст! Натхнення, сил, радості!!!

    ВідповістиВидалити
  3. Творческого вдохновения и новых идей! Вы умничка;))

    ВідповістиВидалити
  4. Я щиро Вам вдячна,давно мала мрію використовувати QR коди на уроках,але не розуміла,як його створити! Завдяки Вашій публікації я тепер зумію собі порадити!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пані Вікторіє, щиро рада, що маю колег-однодумців. Успіхів Вам!

      Видалити
  5. Дякую за гарну збірку матеріалів. Успіхів Вам!

    ВідповістиВидалити
  6. Дякую за цікавий матеріал. Я зараз на тренінгу у Запоріжжі "Веб-інструментарій вчителя-мовника". Сьогодні якраз складали коди. Я придумала код, де учням потрібно віднайти висновок, який робить Шерлок Холмс, розслідуючи справу («Пістрява стрічка»). Початок фрази зашифровано в QR-коді, продовження знайти в тексті оповідання. («… скільки зла в цьому світі, і найгірше, коли ...(злочини чинить розумна людина!»

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за відгук, пані Галино. Щиро бажаю силу-силенну цікавих ідей для використання QR-кодів!!!

      Видалити
  7. Ви неперевершена трудівниця!!! І нас спонукаєте до роботи у відпустці)))Щиро вам дякую!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пані Олесю, щиро рада, що ці матеріали вдохновили Вас на вивчення нового під час навчання)))

      Видалити
  8. Лесю, Ви - просто супер креативна, розумна, позитивна, відкрита для спілкування і, звісно ж, чарівної вроди жінка!!! Дякую за всі Ваші ідеї та родзинки!!!

    ВідповістиВидалити
  9. Ольга Скляренко28 червня 2024 р. о 09:45

    Дякую за класну підбірку матеріалів! Бажаю успіху!

    ВідповістиВидалити